Teresa

It’s the Most Wonderful Time of the Year!

In Film, Oscars on februari 5, 2010 at 5:48 e m

Okej, så vem hänger med på Oscarsracet? Man vill ju åtminstone ha sett de nominerade för regi, film, manus och manliga & kvinnliga huvud- respektive biroller innan den stora dagen. Det blir 19 filmer att harva igenom senast den 7:e mars, och jag som satsar på teveserienörderiet har skamligt nog bara sett  fyra stycken, nämligen Hurt Locker, Inglourious Basterds, District 9 och In the Loop. För att effektivisera har jag satt ihop ett litet kalkylblad – här vill jag hindra mig för att inflika att jag önskar att jag skämtade, men att jag helt ärligt har suttit och pysslat och färgkodat i googledocs för att bestämma om jag ska se Avatar eller Precious först. Jag har utgått från att flest nomineringar går först – vid oavgjort trumfar huvudroll, sedan manus (eftersom motiveringen inte är att se de bästa filmerna utan att kunna briljera i småpratssammanhang, där huvudrollskategorierna som bekant rule supreme).

Att se-listan ser ut som följer (kolla vilken film som är nominerad till vad här)

  1. Avatar
  2. Precious
  3. Up in the Air
  4. Up
  5. Crazy Heart
  6. An Education
  7. The Blind Side
  8. A serious Man
  9. Invictus
  10. The Last Station
  11. The Messenger
  12. A Single Man
  13. Julie & Julia
  14. In the Loop
  15. The Lovely Bones

I år ska jag fanimig ha järnkoll.

  1. jag har sett en (1) av filmerna, Julie&Julia, dessutom på ett flygplan. tur att jag inte har några proffstyckarambitioner på filmområdet. ser fram emot dina rekommendationer så jag inte behöver beta av hela listan🙂

  2. Menå, ge mig prestationsångest, GÖR det.

Kommentera

